Opublikowano:
27 lipca 2021
5 cech skutecznego pośrednika
Chcesz wiedzieć jakimi cechami wyróżnia się skuteczny pośrednik?

Sprzedaż od zawsze wymagała specyficznego połączenia umiejętności twardych i miękkich. W każdej branży sprzedawca lub pośrednik musi znać się na swojej dziedzinie i wiedzieć dużo o produkcie, a z drugiej strony umieć dotrzeć do klienta i rozumieć. Ograniczając się do rynku nieruchomości, to w skrócie powiedziałabym, że skuteczny pośrednik to osoba znająca rynek nieruchomości oraz posiadająca umiejętności miękkie, negocjacyjne i sprzedażowe, której nieobce są techniki marketingowe.
Dużo tego? Rzeczywiście, pośrednictwo to interdyscyplinarna dziedzina, ale większość tych umiejętności można nabyć podczas szkoleń i rozwijać z doświadczeniem. Trudniejsze do nauczenia są jednak cechy miękkie. W tym wpisie przygotowałam 5 najważniejszych cech skutecznego pośrednika. Z moich obserwacji wynika, że każdy kto je posiada może zostać świetnym agentem.
Cierpliwość. Wielu klientów będzie robić transakcję z nieruchomościami po raz pierwszy. Mogą nie znać specyfiki rynku, nie rozumieć przewagi umowy na wyłączność czy wartości profesjonalnych zdjęć. Nawet jeśli powtarzamy te same frazy dziesiąty raz danego dnia, nie możemy pokazać po sobie znudzenia.
Wytrwałość. Pośrednik musi mieć świadomość, że nie wszyscy klienci będą chcieli z nami pracować. I nie musi to wcale wynikać z naszej niekompetencji – rynek jest tak nasycony, że nawet jeśli ktoś nas nie ubiegł, to klientowi łatwo znaleźć kogoś z kim złapie po prostu lepszą “chemię”.
Kreatywność. W dobie rosnących jak na drożdżach możliwościach social mediów, niezliczonej liczby rozmaitych środków przekazu i form reklam trzeba mieć dużo dobrych pomysłów, żeby przebić się z ofertą do klientów.
Empatia. Pośrednik musi wykazywać czymś więcej niż umiejętnością pracy z ludźmi. Ja zwykłam mawiać, że klienta trzeba pokochać. Bardzo ważne jest zrozumienie, że decyzja o sprzedaniu czy zakupie nieruchomości należy do najtrudniejszych w życiu.
Kontaktowość. Miękka umiejętność łatwego nawiązywania kontaktu jest bardzo przydatna przy budowaniu zaufania i zdobywaniu ofert. Dajmy się polubić!